Αποτέλεσμα των καθυστερήσεων είναι η αναβολή στην εφαρμογή των διοδίων και η σοβαρή μείωση των διαθέσιμων πόρων. Φυσικά η οικονομική κρίση επιδεινώνει τα πράγματα. Από τις αρχές του χρόνου μέχρι σήμερα, η κίνηση των οχημάτων μειώθηκε 12% κατά μέσο όρο, ενώ κατά τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Σεπτέμβριο η μείωση άγγιξε το 19%. Το Δημόσιο καθυστερεί να επιστρέψει τον ΦΠΑ, ενώ οι τράπεζες πιέζονται και απαιτούν την αποπληρωμή των δανείων τους.
«Η χρηματοδότηση (του έργου) βρίσκεται υπό πίεση», δήλωσε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας παραχώρησης «Ολυμπία Οδός ΑΕ» κ. Gilles Godard στη διάρκεια χθεσινής περιοδείας στα εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου. Οπως είπε, για κάθε ευρώ που εισπράττεται από τα διόδια, επανεπενδύονται στην κατασκευή πέντε ευρώ. «Πρέπει να «ματώσουμε» όλοι που εμπλεκόμαστε -Δημόσιο, τράπεζες, παραχωρησιούχος- ο καθένας συνεισφέροντας, υποστηρίζοντας το έργο», δήλωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Συριανός και τόνισε πως γίνονται συνεχείς προσπάθειες ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι καθυστερήσεις.
Μέχρι σήμερα έχει πραγματοποιηθεί το 50% των απαλλοτριώσεων και το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων διαβεβαίωσε τους κατασκευαστές πως στο τέλος του α’ εξαμήνου του 2011 θα έχει απαλλοτριωθεί και παραδοθεί το σύνολο των εκτάσεων. Σύμφωνα με τη σύμβαση, όλοι οι χώροι έπρεπε να είχαν παραδοθεί έναν χρόνο μετά την έναρξη της παραχώρησης που έγινε στις 4 Αυγούστου 2008.
Ο οδικός άξονας Ολυμπία Οδός έχει συνολικό μήκος 365 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει τα εξής έργα: Αναβάθμιση των υφισταμένων αυτοκινητόδρομων Ελευσίνας - Κορίνθου και παράκαμψης Πάτρας και κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Κορίνθου - Πατρών, Πάτρας- Πύργου και Πύργου - Τσακώνας. Το έργο στην περιοχή του Καϊάφα έχει σταματήσει ύστερα από αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Εχουν γίνει επίσης προσφυγές από φορείς για αλλαγή της χάραξης στο τμήμα Μιντιλόγλι - Κάτω Αχαΐα.
Το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου είναι 2,177 δισ. ευρώ. Οι καθημερινές εισπράξεις από τα διόδια είναι περίπου 200.000 ευρώ, ενώ το καθημερινό κατασκευαστικό κόστος αγγίζει το 1 εκατομμύριο ευρώ.
Μήκους 16 χλμ.
Εργασίες σε 12 σήραγγες
Αυτήν την περίοδο πραγματοποιούνται εντατικές εργασίες σε δώδεκα σήραγγες, συνολικού μήκους 16 χιλιομέτρων, σε Δερβένι, Μαύρα Λιθάρια, Ακράτα, Πλάτανο και Παναγοπούλα. Στο τελευταίο αυτό σημείο, κατασκευάζονται από δέκα μέτωπα, τέσσερις σήραγγες (τρεις προς Αθήνα και μία προς Πάτρα), συνολικού μήκους οκτώ χιλιομέτρων που αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του 2012. Στον Πλάτανο κατασκευάζονται δύο σήραγγες 1.600 μέτρων η καθεμία, που θα παρακάμψουν τελείως τον υφιστάμενο δρόμο που παρουσιάζει σοβαρό πρόβλημα κατολίσθησης. Στο Δερβένι κατασκευάζονται δύο σήραγγες 600 μέτρων η καθεμία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου