
Η ΖΩΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΑΪΝΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ...
Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα η τρέλα του drift έχει ανέβει στο θρόνο του Βασιλιά, στον χώρο της βελτίωσης! Μετά και την δημιουργία του πρωταθλήματος Drift Trophy στην χώρα μας, όλοι θέλουν να ασχοληθούν με την πλαγιολίσθηση και ψάχνονται για το πως... Το Burn Out είναι εδώ για να σε μπριζώσει και πάλι!
Στους περισσότερους από εμάς, η ιδέα να κάνουμε drift στοιχειώνει τα όνειρα μας αλλά κολλάμε στο πως θα ξεκινήσουμε! Οι τεχνικές βελτίωσης του αυτοκινήτου αλλά και οδήγησης στο drift, δεν έχουν καμιά σχέση με ότι συνήθως γνωρίζει ένας συμβατικός οδηγός και έτσι είναι δύσκολο να καταλάβεις από που και πως να ξεκινήσεις. Είναι πολύ σημαντικό να θυμάσαι ένα πράγμα όμως! Οσα βιβλία και να διαβάσεις, όσα video και όσους αγώνες και να παρακολουθήσεις, αν δεν καθίσεις τον κώλο σου στο κάθισμα ενός πισωκίνητου αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με πολλές ώρες προπόνησης, δεν πρόκειται ποτέ να καταλάβεις πως γίνετε... Για το πρώτο σκονάκι σου όμως, είμαστε εμείς εδώ.
ΠΑΡΕ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ισως το σημαντικότερο κομμάτι που πρέπει να ψάξεις στην διάρκεια εκμάθησης σου, είναι να κάνεις αρκετές ώρες προπόνηση με κάποιον έμπειρο drifter στο κάθισμα του συνοδηγού. Με τον τρόπο αυτό έχεις αμέσως ένα live navigator drift, που μπορεί να σου υποδείξει άμεσα τα λάθη που κάνεις, ποιες γραμμές πρέπει να κρατήσεις κ.λ.π. Προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημα κάποια σχολή drift (αν και κάτι ετοιμάζεται από όσο γνωρίζω) αλλά κανείς από τους έμπειρους οδηγούς του πρωταθλήματος δεν θα σου αρνηθεί τις συμβουλές του!
FLICKΑΡΙΣΜΑΦαντάζομαι ότι όλο και κάπου θα έχεις ακούσει ξανά τον ορό του φλικαρίσματος. Πρόκειται για την επιδίωξη σου να χρησιμοποιήσεις το βάρος του αυτοκινήτου και να το ρίξεις στο πλάι... Επιταχύνοντας αρκετά στην ευθεία, δημιουργείς αιωρούμενη κίνηση στο αυτοκίνητο, στρίβοντας το προς την αντίθετη κατεύθυνση της στροφής και αμέσως μετά προς την κατεύθυνση της! Αυτό θα δημιουργήσει το φαινόμενο του “εκκρεμές” όπως θα μπορούσαμε να πούμε, και θα δεις αυτόματα τον κώλο του αυτοκινήτου δίπλα σου. Φυσικά παίζει μεγάλο ρόλο τι αυτοκίνητο οδηγάς, η κατάσταση του οδοστρώματος και η ταχύτητα σου, αλλά μόλις μάθεις να κάνεις τις κινήσεις που πρέπει, την ώρα που πρέπει θα μαγευτείς από την εικόνα του αυτοκινήτου σου.
ΧΕΙΡΟΦΡΕΝΟ
Ο ευκολότερος τρόπος να μπει στην πλαγιολίσθηση το αυτοκίνητο, είναι με την χρησιμοποίηση του χειρόφρενου. Δεν χρειάζεται να το τραβήξεις με δύναμη ώστε να κλειδώσουν οι τροχοί, και συνήθως είναι αρκετό ένα τράβηγμα για να σπάσεις το traction. Επιτάχυνε μέχρι την στροφή, στρίψε και πάτα τον συμπλέκτη και ταυτόχρονα τράβα το χειρόφρενο σου! Να η πρώτη σου, πάντα...
ΣΥΜΠΛΕΚΤΑΡΙΣΜΑ
Η περιβόητη κλοτσιά του drift είναι άλλος ένας συνηθισμένος τρόπος πλαγιολίσθησης, και μάλιστα πολύ εντυπωσιακός όπως βλέπουμε και στους αγώνες πρωταθλήματος Drift Trophy! Πάρε την στροφή σου με αρκετές στροφές στον κινητήρα και πάτα βίαια τον συμπλέκτη. Εξίσου απότομα θα πρέπει να τον αφήσεις και πάλι προς τα επάνω. Το σοκ που θα προκληθεί, θα αποσταθεροποιήσει το αυτοκίνητο ώστε να πάρεις την στροφή με το πλάι.

ΥΠΕΡΣΤΡΟΦΗ ΙΣΧΥΟΣ
Πρόκειται για τον πιο συνήθη τρόπο που χρησιμοποιούν όλοι όσοι έχουν ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο στα χέρια τους. Επιταχύνεις όσο το δυνατόν περισσότερο παίρνοντας την στροφή, μέχρι ο κινητήρας να αναγκάσει τα πίσω λάστιχα να γλιστρήσουν ομαλά με την υπερστροφή, με αποτέλεσμα ο κώλος σου να αρχίσει την πλάγια κίνηση του. Προφανώς χρειάζεσαι ένα αυτοκίνητο με αρκετή δύναμη για να το επιτύχεις!
Πρόκειται για τον πιο συνήθη τρόπο που χρησιμοποιούν όλοι όσοι έχουν ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο στα χέρια τους. Επιταχύνεις όσο το δυνατόν περισσότερο παίρνοντας την στροφή, μέχρι ο κινητήρας να αναγκάσει τα πίσω λάστιχα να γλιστρήσουν ομαλά με την υπερστροφή, με αποτέλεσμα ο κώλος σου να αρχίσει την πλάγια κίνηση του. Προφανώς χρειάζεσαι ένα αυτοκίνητο με αρκετή δύναμη για να το επιτύχεις!
ΑΠΟΤΟΜΟ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ
Αλλος ένας τρόπος να κάνεις τον κώλο του αυτοκινήτου σου να χορεύει, είναι το απότομο κατέβασμα ταχύτητας. Και εδώ θα πρέπει να επιταχύνεις αρκετά και ξαφνικά κατεβάζεις μια ταχύτητα στο σασμάν! Πραγματοποιώντας αυτή την κίνηση, θα μπλοκαριστούν στιγμιαία οι πίσω τροχοί και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου θα δεχτεί μια απότομη κλοτσιά.
LIFT OFF OVERSTEER
Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα κολπάκι που το κάνεις όταν πηγαίνεις με αρκετά χιλιόμετρα. Οταν επιταχύνεις δυνατά στην στροφή, αφήνεις απότομα το γκάζι! Το βάρος του αυτοκινήτου θα μεταφερθεί μπροστά και μέσα, και έτσι το πίσω μέρος του αυτοκινήτου θα αρχίσει την διαδρομή του προς το πλάι...!
MANJI
Αν και ο Ιαπωνικός όρος είναι λίγο άγνωστος, η κίνηση είναι αρκετά γνωστή. Ο οδηγός χρησιμοποιεί συνδυασμούς φλικαρίσματος και υπερστροφής ισχύος, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να πλαγιολισθένει ομαλά κατά την διάρκεια μιας ευθείας!
ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΓΥΡΙΣΑΜΕ! ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΚΡΑΤΗΣΩ ΣΕ DRIFT?Το να κρατήσεις το αυτοκίνητο σε drift, είναι το επόμενο βήμα που πρέπει να μάθεις. Δυο πράγματα είναι αυτά που πρέπει να προσέξεις! Η γραμμή που θέλεις να κρατήσεις και το control στο γκάζι. Σημαντικό είναι να ξέρεις ποια γραμμή θα επιλέξεις για την στροφή που έχεις μπροστά σου, και παράλληλα να την ακολουθήσεις κάνοντας ανάποδο τιμόνι! Σε διαφορετική περίπτωση, όλο και κάποιο χωράφι θα “αγοράσεις”… Οσο για το control στο γκάζι του αυτοκινήτου, νομίζω ότι δεν χρειάζεται να σου πω και πολλά. Αν αφήσεις το αυτοκίνητο από γκάζι επάνω στην στροφή, το πιο λογικό είναι να “κρεμάσει”, ενώ αν δώσεις περισσότερο από όσο χρειάζεται το αυτοκίνητο θα αρχίσει τις περιστροφές ή αλλιώς donuts… Βέβαια καλά είναι και τα donuts αλλά σίγουρα δεν σε βοηθάνε να μάθεις την τέχνη της πλαγιολίσθησης.
![]() | |
ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ! ΠΩΣ DRIFTΑΡΩ?
Αν και πρόκειται για μια αρκετά δύσκολη κίνηση που θα χρειαστείς αρκετή εμπειρία για να την επιτύχεις, εγώ θα σου δώσω τα tips που πρέπει να γνωρίζεις, αν και όπως σου ξαναείπα, ούτε σε χίλια χρόνια δεν θα καταφέρεις να την επιτύχεις διαβάζοντας! Ολα γίνονται μέσα σε μια πίστα και με πολύ εξάσκηση και όχι με διάβασμα... Ας πάρουμε σαν βάση ότι βρίσκεσαι ήδη σε Drift, σε αριστερή στροφή! Η μύτη του αυτοκινήτου σου βλέπει το εσωτερικό της αριστερής στροφής και οι πίσω τροχοί σου δεξιά. Αλλά αμέσως μετά έρχεται δεξιά στροφή και εσύ πρέπει να αλλάξεις κατεύθυνση κατά την διάρκεια του drift. Πρέπει λοιπόν, να κάνεις παραπάνω ανάποδο τιμόνι και ενδεχομένως να χρησιμοποιήσεις και μια από τις τεχνικές που περιέγραψα πιο πάνω. Είτε χρησιμοποιώντας την τεχνική του φλικαρίσματος, είτε του συμπλεκταρίσματος, είτε του lift off και αφού γίνει σωστά, το αυτοκίνητο θα αλλάξει κατεύθυνση προς την δεξιά στροφή με μια απότομη κλοτσιά στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου! Για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους, είναι αρκετά δύσκολο να το επιτύχει κάποιος αρχάριος και για αυτό σου υπενθυμίζω ότι χρειάζεσαι αρκετή προπόνηση ώστε να φτάσεις σε αυτό το σημείο. Οταν όμως θα το καταφέρεις θα νιώσεις πραγματικός βασιλιάς...!
![]() | ![]() |
DRIFT ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ
Οντας νέος στο drift δεν χρειάζεσαι ένα αυτοκίνητο με πολύ μεγάλη βελτίωση και spec αγωνιστικού, γιατί στην ουσία είναι πεταμένα λεφτά μέχρι να καταφέρεις να ξέρεις τι κάνεις και πότε. Ως αρχάριος λοιπόν χρειάζεσαι ένα αυτοκίνητο φθηνό και με εύκολη την ανεύρεση ανταλλακτικών. Τέτοιες περιπτώσεις αποτελούν ένα Toyota Starlet (πισωκίνητο), BMW E30 ή και ένα Ford Escort Mk II. Η ιπποδύναμη του αυτοκινήτου δεν είναι αυτή που θα έπρεπε να σε απασχολεί σε αυτό το στάδιο, αν και δεν θα ήταν καθόλου κακό να έχεις τουλάχιστον ένα δίλιτρο μοτέρ κάτω από το καπό του αυτοκινήτου σου. Με αυτό θα μπορείς να κάνεις drift τουλάχιστον με δεύτερη ταχύτητα στο σασμάν, ίσως και με τρίτη αλλά σε βρεγμένο οδόστρωμα! Για να μπορέσεις όμως να έχεις ένα καλοστημένο αυτοκίνητο τέτοιας κατηγορίας, θα πρέπει να κάνεις και κάποιες μικρές μοντίφες.
ΓΔΥΣΕ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΣΟΥ. Οσο λιγότερο βάρος έχει το αυτοκίνητο σου, τόσο καλύτερη απόδοση θα έχεις! Είναι πολύ εύκολο να γίνει και μπορείς να το κάνεις από μόνος σου, χωρίς ιδιαίτερη βοήθεια και σίγουρα με μηδενικό κόστος.
ΚΟΛΛΑΜΕ ΤΩΡΡΑΑΑ! Μια απαραίτητη κίνηση που πρέπει να κάνεις, είναι να συγκολλήσεις το διαφορικό. Με την κίνηση αυτή και οι δυο τροχοί σου θα γυρίζουν με την ίδια ταχύτητα και έτσι θα μπορείς να κρατάς το αυτοκίνητο με το πλάι, πολύ ευκολότερα. Πίστεψε με θα δεις μεγάλη διαφορά στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου! Μια εξίσου καλή λύση είναι να το μετατρέψεις σε μπλοκέ, κάτι που συνηθίζετε πολύ στην χώρα μας.
ΑΝΕΒΑΣΕ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΑΕΡΑ ΣΤΑ ΠΙΣΩ ΛΑΣΤΙΧΑ. Μια πολύ καλή κίνηση είναι να ανεβάσεις την πίεση αέρα στα πίσω λάστιχα, ώστε να γίνει λιγότερο το κράτημα του αυτοκινήτου και παράλληλα πιο προβλέψιμο.
ΧΕΙΡΟΦΡΕΝΟ FLY OFF. Αν χρειάζεται κάθε φορά που χρησιμοποιείς το χειρόφρενο, να πατάς και το κουμπί του, τότε “πιάσε το αυγό και κουρεύτo”. Ενας πολύ καλός τρόπος να το αποφύγεις, είναι να αντιστρέψεις την καστάνια, ώστε να μην χρειάζεται να πατάς το κουμπί και να πιάνει το χειρόφρενο χωρίς την χρησιμοποίηση του!
BUCKET ΚΑΘΙΣΜΑ. Μια απαραίτητη μετατροπή στο αυτοκίνητο σου, μετά από όλο το γδύσιμο που του έχεις κάνει, είναι να τοποθετήσεις ένα καλό κάθισμα bucket. Οταν το αυτοκίνητο drifταρει, δεν θα μετακινείσαι αντίθετα με την κίνηση του αυτοκινήτου και έτσι θα μπορείς να είσαι ανενόχλητος στο controlαρισμα του!
ΑΝΑΡΤΗΣΗ. Η ανάρτηση σε ένα αυτοκίνητο drift, είναι το “α” και το “ω”! Ακόμα και για ένα αυτοκίνητο αρχάριου, χρειάζεται οπωσδήποτε χαμηλότερες και πιο άκαμπτες αναρτήσεις και ελατήρια. Ετσι το αυτοκίνητο σου θα γίνει πιο αναμενόμενο στις κινήσεις του και σαφώς με καλύτερο control στο οδόστρωμα!
ΚΟΛΛΑΜΕ ΤΩΡΡΑΑΑ! Μια απαραίτητη κίνηση που πρέπει να κάνεις, είναι να συγκολλήσεις το διαφορικό. Με την κίνηση αυτή και οι δυο τροχοί σου θα γυρίζουν με την ίδια ταχύτητα και έτσι θα μπορείς να κρατάς το αυτοκίνητο με το πλάι, πολύ ευκολότερα. Πίστεψε με θα δεις μεγάλη διαφορά στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου! Μια εξίσου καλή λύση είναι να το μετατρέψεις σε μπλοκέ, κάτι που συνηθίζετε πολύ στην χώρα μας.
ΑΝΕΒΑΣΕ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΑΕΡΑ ΣΤΑ ΠΙΣΩ ΛΑΣΤΙΧΑ. Μια πολύ καλή κίνηση είναι να ανεβάσεις την πίεση αέρα στα πίσω λάστιχα, ώστε να γίνει λιγότερο το κράτημα του αυτοκινήτου και παράλληλα πιο προβλέψιμο.
ΧΕΙΡΟΦΡΕΝΟ FLY OFF. Αν χρειάζεται κάθε φορά που χρησιμοποιείς το χειρόφρενο, να πατάς και το κουμπί του, τότε “πιάσε το αυγό και κουρεύτo”. Ενας πολύ καλός τρόπος να το αποφύγεις, είναι να αντιστρέψεις την καστάνια, ώστε να μην χρειάζεται να πατάς το κουμπί και να πιάνει το χειρόφρενο χωρίς την χρησιμοποίηση του!
BUCKET ΚΑΘΙΣΜΑ. Μια απαραίτητη μετατροπή στο αυτοκίνητο σου, μετά από όλο το γδύσιμο που του έχεις κάνει, είναι να τοποθετήσεις ένα καλό κάθισμα bucket. Οταν το αυτοκίνητο drifταρει, δεν θα μετακινείσαι αντίθετα με την κίνηση του αυτοκινήτου και έτσι θα μπορείς να είσαι ανενόχλητος στο controlαρισμα του!
ΑΝΑΡΤΗΣΗ. Η ανάρτηση σε ένα αυτοκίνητο drift, είναι το “α” και το “ω”! Ακόμα και για ένα αυτοκίνητο αρχάριου, χρειάζεται οπωσδήποτε χαμηλότερες και πιο άκαμπτες αναρτήσεις και ελατήρια. Ετσι το αυτοκίνητο σου θα γίνει πιο αναμενόμενο στις κινήσεις του και σαφώς με καλύτερο control στο οδόστρωμα!
![]() | ![]() |
DRIFT ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΓΙΑ ΓΝΩΣΤΕΣ...
Αφού έχεις ήδη μάθει τα βασικά, θα αισθανθείς κάποια στιγμή ότι το αυτοκίνητο σου δεν σε βοηθάει και πολύ... Η λύση είναι να αποκτήσεις ένα πιο δυνατό αυτοκίνητο και με άλλες προδιαγραφές! Για την περίπτωση αυτή, δυο πολύ καλές επιλογές είναι το Nissan 200SX, όπως και ένα Corolla AE86. Οι βελτιώσεις που έκανες στο αυτοκίνητο σου σαν αρχάριος είναι και εδώ απαραίτητες, αλλά καλό θα ήταν να προσθέσεις και μερικές ακόμα...
2 WAY ΜΠΛΟΚΕ. Αν και θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι αρκετό το μπλοκέ που διαθέτει το αυτοκίνητο σου για αυτό το στάδιο, πολλοί είναι αυτοί που το αλλάζουν βάζοντας ένα 2 way μπλοκέ (πολύ ακριβότερο) το οποίο θα σε βοηθήσει να ανακτήσεις το αυτοκίνητο σου κατά την διάρκεια του drift, όταν ειδικά το έχεις “ψήσει” αρκετά...
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανείς που θα έλεγε όχι σε περισσότερη δύναμη στο αυτοκίνητο του. Ετσι λοιπόν, καλό θα ήταν να αυξήσεις λιγάκι την δύναμη του αυτοκινήτου σου χωρίς να χάσεις τον έλεγχο των στροφών του αυτοκινήτου. Τα αυτοκίνητα με μεγάλη τουρμπίνα δεν είναι και ότι καλύτερο για drift!!!
ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ. Μια πολύ σοφή κίνηση που θα μπορούσες να κάνεις σε αυτό το στάδιο, είναι να αγοράσεις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις! Ακόμα πιο σοφό θα ήταν να πας να στις ρυθμίσει ένας ειδικός στις drift αναρτήσεις... Είναι εντυπωσιακό το πως μπορεί να αλλάξει η συμπεριφορά του αυτοκινήτου και από “κομοδίνο” που προσπαθεί να στρίψει μετατρέπετε αυτόματα σε ένα drift όπλο!
ΚΟΝΤΗ ΚΡΕΜΑΓΙΕΡΑ. Οσο πιο κοντή είναι η κρεμαγιέρα σου, τόσο πιο γρήγορη θα γίνει! Οσο πιο γρήγορη γίνει, τόσο ευκολότερα θα μπορείς να ανακτήσεις το αυτοκίνητο από το drift με λιγότερο σπινιάρισμα. Εκτός αυτού, θα μπορείς να κρατάς ακόμα καλύτερες γωνίες κατά την διάρκεια του drift! Σου φτάνουν για λόγοι?
2 WAY ΜΠΛΟΚΕ. Αν και θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι αρκετό το μπλοκέ που διαθέτει το αυτοκίνητο σου για αυτό το στάδιο, πολλοί είναι αυτοί που το αλλάζουν βάζοντας ένα 2 way μπλοκέ (πολύ ακριβότερο) το οποίο θα σε βοηθήσει να ανακτήσεις το αυτοκίνητο σου κατά την διάρκεια του drift, όταν ειδικά το έχεις “ψήσει” αρκετά...
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανείς που θα έλεγε όχι σε περισσότερη δύναμη στο αυτοκίνητο του. Ετσι λοιπόν, καλό θα ήταν να αυξήσεις λιγάκι την δύναμη του αυτοκινήτου σου χωρίς να χάσεις τον έλεγχο των στροφών του αυτοκινήτου. Τα αυτοκίνητα με μεγάλη τουρμπίνα δεν είναι και ότι καλύτερο για drift!!!
ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ. Μια πολύ σοφή κίνηση που θα μπορούσες να κάνεις σε αυτό το στάδιο, είναι να αγοράσεις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις! Ακόμα πιο σοφό θα ήταν να πας να στις ρυθμίσει ένας ειδικός στις drift αναρτήσεις... Είναι εντυπωσιακό το πως μπορεί να αλλάξει η συμπεριφορά του αυτοκινήτου και από “κομοδίνο” που προσπαθεί να στρίψει μετατρέπετε αυτόματα σε ένα drift όπλο!
ΚΟΝΤΗ ΚΡΕΜΑΓΙΕΡΑ. Οσο πιο κοντή είναι η κρεμαγιέρα σου, τόσο πιο γρήγορη θα γίνει! Οσο πιο γρήγορη γίνει, τόσο ευκολότερα θα μπορείς να ανακτήσεις το αυτοκίνητο από το drift με λιγότερο σπινιάρισμα. Εκτός αυτού, θα μπορείς να κρατάς ακόμα καλύτερες γωνίες κατά την διάρκεια του drift! Σου φτάνουν για λόγοι?
ΒΕΛΤΙΩΣΕ ΤΑ ΣΙΝΕΜΠΛΟΚ ΤΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ. Αν έχεις ακούσει μέχρι τώρα τις συμβουλές μας, θα έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο τουλάχιστον 10ετιας. Κατά πάσα πιθανότητα τα σινεμπλόκ του αυτοκινήτου θα έχουν αποδημήσει εις Κύριον, και η αντικατάσταση τους θα θεωρείτε επιβεβλημένη! Ακόμα και να μην είναι σε πολύ κακή κατάσταση, καλό θα ήταν να την κάνεις αυτή την μετατροπή αφού το κράτημα σου θα αλλάξει θεαματικά!
![]() | ![]() |
DRIFT ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΓΙΑ EXPERTS…
Αφού βρίσκεσαι ήδη στους Top Drifters της χώρας και ξέρεις όλα τα μυστικά του επαγγέλματος, το μόνο που σου απομένει είναι να αποκτήσεις και ένα αυτοκίνητο τέτοιας κατηγορίας! Στην περίπτωση αυτή οι επιλογές σου στην χώρα μας είναι λίγο περιορισμένες και παράλληλα δύσκολες και ακριβές... Εδώ θα σου συνιστούσα να αποκτήσεις ένα Nissan 350Z ή ένα Sylvia S15 ή ακόμα και ένα Skyline R34. Το αντέχει η τσέπη σου? Θα μπορέσεις να βρεις κάποιο? Σίγουρα ένα 350Ζ βρίσκετε τώρα πια στην χώρα μας και αν το σηκώνει το πορτοφόλι σου είναι η ιδανικότερη λύση! Σε πρωταθλήματα σαν το Ελληνικό βέβαια, δεν θα ήταν και ότι προτιμότερο γιατί πίστες σαν το Καρτόδρομο δεν βοηθούν και πολύ τα αυτοκίνητα αυτά να δείξουν τις ικανότητες τους... Ολες οι βελτιώσεις των προηγούμενων σταδίων είναι απαραίτητες και εδώ, μόνο που στην κατηγορία experts θα πρέπει να αποκτήσεις και μεγάλες ταχύτητες στο drift σου. Παράλληλα θα πρέπει το αυτοκίνητο να διαθέτει και όλες τις προϋποθέσεις ασφάλειας ώστε στην κακή στιγμή να γλιτώσεις τα χειρότερα!
ΛΑΣΤΙΧΑ. Για κατώτερα επίπεδα drift, η επιλογή των ελαστικών είναι απλή υπόθεση. Και με τα normal μπορείς να κάνεις την δουλειά σου μια χαρά. Για υψηλές ταχύτητες drift αλλάζουν τα πράγματα! Οι πιο έμπειροι οδηγοί χρησιμοποιούν διαστάσεις 255 και μεγαλύτερα για τα πίσω ελαστικά, και 235 για τα μπροστά. Για πολύ υψηλές ταχύτητες είναι θεμιτό να χρησιμοποιήσεις και ημισλίκ λάστιχα πίστας, όπου το grip θα είναι ακόμα καλύτερο!ROLLCAGE. Οταν έχεις φτάσει στο επίπεδο να driftαρεις με 200 χλμ και πάνω, θα πρέπει να ξέρεις καλά ότι είναι πολύ πιθανόν να έχεις και ατύχημα με πάνω από 200 χλμ! Αν κοστολογείς την ζωή σου λιγότερο από τα χρήματα ενός rollcage 6 σημείων, τότε δεν το χρειάζεσαι...
ΠΥΡΟΣΒΕΣΗ. Ολα τα χρήματα που σπαταλάμε για την τρέλα μας, θα πρέπει να έχουν και μια υποτυπώδη ασφάλεια! Αν έχεις στήσει ένα αυτοκίνητο αρκετών χιλιάδων ευρώ, full drift spec, καταλαβαίνεις ότι πρέπει με κάποιο τρόπο να τα διαφυλάξεις. Με έναν πυροσβεστήρα μπορείς να κάνεις την δουλειά σου, αλλά το καλύτερο θα ήταν να στήσεις ένα σύστημα πυρόσβεσης κάτω από το καπό όπως έχουν και τα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Την κακιά ώρα, όλοι πρέπει να την φυλαγόμαστε!
ΥΔΡΑΥΛΙΚΟ ΧΕΙΡΟΦΡΕΝΟ. Στην κατηγορία αυτή θα πρέπει να καταλάβουμε όλοι, ότι έχουμε να κάνουμε με πολύ έμπειρους drifters που παίρνουν την στροφή με αρκετά χιλιόμετρα! Σαφώς και το fly off χειρόφρενο είναι μια από τις καλύτερες βελτιώσεις που θα μπορούσες να κάνεις, αλλά για τόσο υψηλές ταχύτητες χρειάζεσαι ένα υδραυλικό χειρόφρενο το οποίο θα σε βοηθήσει να μπλοκάρεις πολύ ευκολότερα τους τροχούς σου.
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ. Τώρα που κατάφερες να έχεις πολύ καλύτερο και ασφαλέστερο κράτημα, χρειάζεσαι και περισσότερη δύναμη! Στα μεγάλα πρωταθλήματα ανα τον κόσμο όπως το D1 της Ιαπωνίας ή το European Drift Championship, τα περισσότερα αυτοκίνητα διαθέτουν 300 με 350 άλογα ανα τόνο βάρους. Στην περίπτωση της χώρας μας ίσως πρέπει να αναλογιστούμε που διαδραματίζετε το πρωτάθλημα μας και να μην υπερβάλουμε στην ιπποδύναμη του αυτοκινήτου. Οπως και να έχει όμως, η αρκετή ιπποδύναμη θα βοηθήσει πολύ σε μιας τέτοιας κατηγορίας αυτοκίνητο!







Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου